Vakantiekilo’s

 

Net als bij de meeste van jullie gebeurt het mij ook hoor. De weegschaal geeft na de vakantie toch echt een hoger getal aan dan voor de vakantie. Ik vind het niet zo gek, wat wil je wanneer je, zoals in mijn geval, naar Italië bent geweest. Het land van de heerlijkste pasta’s, pizza, lekkere wijntjes, ijsjes en overheerlijke toetjes. Ik heb er echt enorm van genoten, dus dan neem ik die 2 kilo extra maar op de koop toe.

 

Maar voor mij is het nu dan wel weer tijd om pas op de plaats te maken. Weer even terug naar normaal. Hoe ik dat aanpak? Ik start de ochtend met bijvoorbeeld een groene ontbijtsmoothie en dan ga ik 30 minuten stevig doorwandelen of een stuk hard fietsen op mijn mountainbike dat is gelijk lekker wakker worden. Na deze intensieve beweging krijg ik best wel snel trek dus neem ik een vullend tussendoortje (bijvoorbeeld 2 volkorencrackers met hüttenkäse of een snee volkorenbrood met pindakaas en plakjes banaan).

 

Verder drink ik veel water, vooral met dit warme weer is het natuurlijk belangrijk hier extra op te letten. Ik zorg dat ik tenminste 250 gram groente binnen krijg en voldoende fruit en ik snoep niet. Als ik trek krijg in iets lekkers neem ik een handje ongezouten noten.

 

Met het warme weer vind ik het zelf lekker om als lunch iets van een goed gevulde salade of een groenteomelet te eten en als avondeten varieer ik volop, soms rijst, soms volkorenpasta, peulvruchten, zoete aardappel, couscous of wraps. Mager vlees, vis of vleesvervanger erbij en natuurlijk veeeeeel groente.

 

Ik beweeg veel, zet minimaal 12000 stappen, doe zo veel mogelijk op de fiets en skate af en toe een rondje.

 

Op deze manier is die 2 kilo extra er binnen no-time weer af zonder dat ik daarvoor moet afzien of een crashdieet moet volgen. Een gezonde leefstijl is voor mij een gewoonte! Natuurlijk val ik ook weleens tijdelijk terug, maar weet mijn gezonde leefstijl altijd snel weer op te pakken. Dit is ook wat ik wil bereiken in de begeleiding van mijn cliënten. In principe kan iedereen afvallen, maar het aanleren en behouden van een gezonde leefstijl en daardoor ook een gezond gewicht is vaak lastiger en kost tijd.

 

 

Met de juiste begeleiding, een stok achter de deur, iemand waarbij je altijd terecht kan voor vragen, tips enzovoort, lukt het jou ook. Kom eens kennismaken.